Realizacja projektu
5
stycznia 2018
W ramach podsumowania projektu uczestnicy przygotowywali w Wordzie projekty plansz zawierających najważniejsze informacje dotyczące wybranych brył. Projekty zostały wydrukowane w formacie A2, będą one służyły jako pomoce naukowe na lekcjach matematyki dla uczniów całej szkoły.
Na kolejnym spotkaniu uczniowie napisali test podsumowujący projekt oraz wytypowali pierwsze trzy miejsca w gminnym konkursie "Bryły geometryczne w architekturze mojej gminy.", który został ogłoszony na początku grudnia.
22 grudnia na apelu szkolnym zostały ogłoszone wyniki konkursu oraz zostały wręczone nagrody.
5
grudnia 2017
Kolejne nasze spotkanie odbyło się w szkole, uczniowie wśród wszystkich zdjęć wybrali 15. Bryły, które zostały wyszczególnione na zdjęciach zostały opisane oraz narysowane za pomocą programu GeoGebra. Uczniowie pierwszy raz pracowali w tym programie, dzięki czemu mogli się nauczyć jego obsługi oraz rozwijać swoją wyobraźnię przestrzenną. Zdjęcia zostały wywołane, natomiast bryły narysowane w GeoGebrze zostały wykorzystane do stworzenia opisu bryły znajdujących się na każdym zdjęciu.
15 listopada została stworzona galeria z naszych prac, którą mogli oglądać rodzice uczestniczący w wywiadówce. Tego również dnia odbyło się szkolenie dla rodziców pod nazwą "Jak wspierać własne dzieci w nauce, zwłaszcza matematyki." Na kolejnym spotkaniu uczestnicy projektu tworzyli regulamin konkursu matematyczno - fotograficznego „Bryły geometryczne w architekturze mojej gminy”. Wszystkie szkoły podstawowe w gminie Boguchwała zostały poinformowane o naszym konkursie 3 grudnia.
5
listopada 2017
Kolejne nasze spotkania odbywały się już w plenerze. Wyjeżdżaliśmy do różnych miejscowości naszej gminy. Uczestnicy projektu z wielką uwagą wypatrywali wśród otaczającej ich architektury różnych brył geometrycznych. Najwięcej brył uczniowie znaleźli w architekturze sakralnej, natomiast najczęstszą wyszukaną bryłą był walec. Uczniowie dzięki wyjazdom mogli zwiedzać gminę oraz poznawać otaczającą ich architekturę. Uczniowie chętnie brali udział w organizowanych wyjazdach. Nasze kolejne działania związane są z przygotowaniem wystawy oraz ogłoszeniem konkursu.
5
października 2017
Zwarci i chętni do pracy rozpoczęliśmy nasze spotkania 15 września. Uczniowie na pierwszym spotkaniu dowiedzieli się szczegółowych informacji dotyczących realizacji projektu. Wspólnie ustaliliśmy harmonogram naszych spotkań oraz cele działań. Kolejne spotkanie odbyło się 21 września, na którym uczniowie napisali test sprawdzający poziom ich wiedzy dotyczący brył geometrycznych. Uczniowie wysłuchali prezentacji, dzięki której mogli dowiedzieć się nowych wiadomości o bryłach oraz usystematyzować wiedzę zdobytą już na lekcjach matematyki. Uczniowie również zaczęli tworzyć bloga matematycznego. Kolejne spotkanie było dla uczniów bardzo interesujące, ponieważ pracowali ze szkieletowymi konstrukcjami brył. Uczestnicy zajęć bardzo zaangażowali się w budowę różnego rodzaju brył, które musieli nazwać oraz podpisać. Wszystkie zbudowane bryły zostały sfotografowane oraz będą umieszczone w galerii na naszym blogu. Ponieważ uczniowie zostali zaciekawieni takimi zajęciami poprosili o jeszcze jedno spotkanie, na którym będą mogli budować bryły.
W grudniu uczestnicy projektu przeprowadzili
4 warsztaty z wykorzystaniem szkieletowych konstrukcji brył. Warsztaty
odbyły się dla dwóch klas piątych oraz dla dwóch klas szóstych. Uczestnicy
projektu przygotowali prezentacje, a następnie poprowadzili warsztaty na
których konstruowali z uczniami różne bryły geometryczne. Każdą zbudowaną bryłę
nazywali oraz liczyli liczbę krawędzi, wierzchołków i ścian. Wszyscy uczniowie
z młodszych klas bardzo chętnie brali udział w warsztatach.
W ramach podsumowania projektu uczestnicy przygotowywali w Wordzie projekty plansz zawierających najważniejsze informacje dotyczące wybranych brył. Projekty zostały wydrukowane w formacie A2, będą one służyły jako pomoce naukowe na lekcjach matematyki dla uczniów całej szkoły.
Na kolejnym spotkaniu uczniowie napisali test podsumowujący projekt oraz wytypowali pierwsze trzy miejsca w gminnym konkursie "Bryły geometryczne w architekturze mojej gminy.", który został ogłoszony na początku grudnia.
22 grudnia na apelu szkolnym zostały ogłoszone wyniki konkursu oraz zostały wręczone nagrody.
W
listopadzie uczestnicy projektu poszukiwali brył w swoim miejscu zamieszkania,
czyli w Boguchwale. Okazało się, że otaczająca nas architektura zawiera w sobie
dużą ilość brył geometrycznych. Zaczynając nasz spacer od szkoły, już w jej
otoczeniu uczniowie odnaleźli kilka brył, które potrafili poprawnie
nazwać.
Kolejne nasze spotkanie odbyło się w szkole, uczniowie wśród wszystkich zdjęć wybrali 15. Bryły, które zostały wyszczególnione na zdjęciach zostały opisane oraz narysowane za pomocą programu GeoGebra. Uczniowie pierwszy raz pracowali w tym programie, dzięki czemu mogli się nauczyć jego obsługi oraz rozwijać swoją wyobraźnię przestrzenną. Zdjęcia zostały wywołane, natomiast bryły narysowane w GeoGebrze zostały wykorzystane do stworzenia opisu bryły znajdujących się na każdym zdjęciu.
15 listopada została stworzona galeria z naszych prac, którą mogli oglądać rodzice uczestniczący w wywiadówce. Tego również dnia odbyło się szkolenie dla rodziców pod nazwą "Jak wspierać własne dzieci w nauce, zwłaszcza matematyki." Na kolejnym spotkaniu uczestnicy projektu tworzyli regulamin konkursu matematyczno - fotograficznego „Bryły geometryczne w architekturze mojej gminy”. Wszystkie szkoły podstawowe w gminie Boguchwała zostały poinformowane o naszym konkursie 3 grudnia.
Realizację projektu w miesiącu
październiku zaczęliśmy od drugich warsztatów z wykorzystaniem szkieletowych
konstrukcji brył. Uczniowie konstruowali bryły, których nie udało im się
utworzyć na wcześniejszym spotkaniu. Każdą zbudowaną bryłę nazywali,
podpisywali oraz liczyli liczbę krawędzi, wierzchołków i ścian.
Kolejne nasze spotkania odbywały się już w plenerze. Wyjeżdżaliśmy do różnych miejscowości naszej gminy. Uczestnicy projektu z wielką uwagą wypatrywali wśród otaczającej ich architektury różnych brył geometrycznych. Najwięcej brył uczniowie znaleźli w architekturze sakralnej, natomiast najczęstszą wyszukaną bryłą był walec. Uczniowie dzięki wyjazdom mogli zwiedzać gminę oraz poznawać otaczającą ich architekturę. Uczniowie chętnie brali udział w organizowanych wyjazdach. Nasze kolejne działania związane są z przygotowaniem wystawy oraz ogłoszeniem konkursu.
Od 11 września 2017r. w naszej szkole
realizowany jest projekt "Bryły geometryczne w architekturze mojej
gminy". Nasze działania rozpoczęliśmy od zebrania 15 osobowej grupy biorącej
udział w projekcie. Informacje o rozpoczęciu projektu i poszukiwaniu
chętnych ukazały się na stronie szkoły oraz w dzienniku elektronicznym Librus.
Zwarci i chętni do pracy rozpoczęliśmy nasze spotkania 15 września. Uczniowie na pierwszym spotkaniu dowiedzieli się szczegółowych informacji dotyczących realizacji projektu. Wspólnie ustaliliśmy harmonogram naszych spotkań oraz cele działań. Kolejne spotkanie odbyło się 21 września, na którym uczniowie napisali test sprawdzający poziom ich wiedzy dotyczący brył geometrycznych. Uczniowie wysłuchali prezentacji, dzięki której mogli dowiedzieć się nowych wiadomości o bryłach oraz usystematyzować wiedzę zdobytą już na lekcjach matematyki. Uczniowie również zaczęli tworzyć bloga matematycznego. Kolejne spotkanie było dla uczniów bardzo interesujące, ponieważ pracowali ze szkieletowymi konstrukcjami brył. Uczestnicy zajęć bardzo zaangażowali się w budowę różnego rodzaju brył, które musieli nazwać oraz podpisać. Wszystkie zbudowane bryły zostały sfotografowane oraz będą umieszczone w galerii na naszym blogu. Ponieważ uczniowie zostali zaciekawieni takimi zajęciami poprosili o jeszcze jedno spotkanie, na którym będą mogli budować bryły.
Przed nami jeszcze odkrywcze
wycieczki po gminie Boguchwała, na których będziemy poszukiwali brył w
architekturze naszej gminy.